fredag 11 augusti 2017

Efter skrivpausen.

Uppdaterade dator och skrivprogram igår kväll, 36 dagar sedan jag öppnade Macen senast, så det blev en stund av fix.

Sedan skapade jag ett dokument, satte arbetstitel, och skrev de två första raderna i nya manuset. Det ska bli en spänningsroman, uppföljare till den senaste, och under helgen hoppas jag att jag kommer igång med skrivet.

Gillar det här småfixet innan skrivstart, när det nästan är dags och allt fortfarande är möjligt. Har samma pirrande känsla som barnet jag var brukade ha innan skolstart.

Ska börja skriva på ny dystopi också i höst, men den får vänta lite då det finns en del kvar att tänka igenom, och då jag vill komma in rätt i spänningsromanen först.

Hoppas att ni får en trevlig helg allesammans, där ni har möjlighet att göra det ni vill mest :-)

12 kommentarer:

Carina Deckner sa...

Hört nåt om det du skickade in? Lite nyfiken är jag nog allt...

Annika sa...

Har inte hört något ännu!

Eva Karlsson sa...

Åh, den härliga känslan när allt är möjligt. Låter spännande med en uppföljare. Betyder det att du har samma huvudpersoner?
Läste just en dystopi/spänning av Åsa Avdic: Isola. Är dåligt bevandrad i genren men gillade den väldigt mycket.

Helena sa...

Härligt, håller med dig. Så rafflande där i början när man bara har ett frö som man ska få följa och se vad det blir av! Gillar verkligen att skriva spänning men ska försöka testa olika genrer tills jag blir antagen inom nån, förhoppningsvis :/ Riktigt lång skrivpaus du fått till! Önskar dig en riktigt skön helg!

Sara sa...

Jaa, visst är uppstartsfasen härlig! Innan svackor och tvivel och dålig text, liksom. :-) Lycka till med fortsättningen!

Marie: Mitt skrivliv sa...

Vad roligt med uppstart! Har du synopsis klar? Om du ens använder dig av sådan?
Jag ska färdigställa omskrivningen av mitt manus i helgen och sedan låta det vila, för att börja på synopsis för nästa projekt. Känns så spännande!
Men du... skulle inte du skriva LITE i höst? Tycker mig se två projekt i det här blogginlägget :D

Annika sa...

Eva: Har delvis kvar samma huvudpersoner, och några nya. Jättekul att träffa dem igen och se hur de har det :-)
Isola ligger högt på läsa-listan, kul att höra att du gillade den.

Annika sa...

Helena: Underbart med lång paus, känner mig sjukt taggad att skriva :-) Hoppas din helg också blir fin!

Annika sa...

Sara: Tack! Ja, i det här läget kan man känna att allt är möjligt och att boken inte kommer bli förstörd av skrivet :-D

Annika sa...

Marie: Har ett löst synopsis med några hållpunkter/nyckelscener och tänkte upptäcka resten allt eftersom. Passar det lugna skrivet perfekt, så hinner jag tänka mellan skrivpassen :-) Två projekt har jag för att inte rusa iväg, tänker mig att växelskriva för att inte bli så där besatt (galen) som jag brukar :-D Lycka till med ditt synopsis, jättespännande!

Marie: Mitt skrivliv sa...

På så vis! Att ha TVÅ projekt för att inte bli för besatt låter som ett intressant grepp! :D
Tack, jag behöver ett lycka till, gjorde en lösare outline i går och är så lycklig över peppen kring nya projektet.

Annika sa...

Marie: Risken finns för att bli dubbelt besatt :-) Så härligt med projektpepp, ska bli roligt att följa hur det går!